Marloes Drenth
Young Professional | IBC Ambition
“Op zoek naar een tijdelijke collega die zich vastbijt in complexe vraagstukken en processen voor je verbetert? Als jurist en strateeg ben ik altijd bezig met het zoeken naar de juiste oplossing en houd ik ervan, samen met een team, vraagstukken van meerdere kanten te bekijken. Met ervaring in riskmanagement en procesmanagement binnen de energie- en financiële sector ben ik breed inzetbaar. Het liefst ga ik aan de slag op projecten waar ik een wezenlijke bijdrage kan leveren ter verbetering van inhoud en proces”.
+31 6 629149065
m.drenth@ibc.nl
Nijmegen
29 april 1994
Skills
// MIJN COMPETENTIES
Analytisch
Accuraat
Proactief
Ondersteunend
Verbinder
Procesmatig
// TECHNISCH
Microsoft Office
//AMBITION DEVELOPMENT PROGAM
Professional Scrum Master I
Professional Scrum Master II
LEAN – Yellow Belt
Discovery Insights
Personal skills program
Intervisie
Discovery Insights
Projectmanagement met Impact
Kennismaking Power BI
// MIJN TALEN
Nederlands (moedertaal)
Engels (uitstekend)
Werkervaring
YOUNG PROFESSIONAL
IBC Ambition | 01/2022 – Heden
Als Young professional word ik ingezet op proces- en projectmanagement opdrachten. Naast de opdrachten bij diverse opdrachtgevers werk ik aan mijn persoonlijke en professionele ontwikkeling ondersteund door het IBC Ambition Development Program. Het programma is gefocust op zowel het ontwikkelen van business skills als op persoonlijke groei d.m.v. coaching en intervisie.
RISK & REGULATORY ANALIST
UGI International EM / DVEP | 07/2022 – Heden
Bij UGI heb ik meegewerkt aan de herpositionering van de risk-afdeling binnen de organisatie. We hebben hierbij structurele veranderingen in de werkwijze van het team tot stand kunnen brengen en deze nieuwe werkwijze vastgelegd in een nieuwe database. Daarnaast hebben we de processen van verschillende afdelingen opnieuw in kaart gebracht en geëvalueerd, dit met als doel de risico’s voor de organisatie zo klein mogelijk te houden door verschillende processen van verschillende afdelingen beter op elkaar te doen aansluiten. Naast de herpositionering van de afdeling heb ik me bezig gehouden met het maken van verschillende rapportages met betrekking tot portfolio management en commodity trading. Het gaat dan om onder andere. de rapportages voor stresstesten van de markt, de hedging-percentages, IM-hercalculaties, de implementatie en aanpassing van SOX-controles en de voorbereiding van maandelijkse financiële rapportages. Hier hebben we gekeken hoe we de data die voor ons beschikbaar was konden verfijnen en beter konden inzetten. Dit heeft ons de mogelijkheid gegeven risico’s op te sporen, beoordelen en monitoren in een complexe en veranderlijke omgeving, gedurende het afschalen van portfolio’s en het terugtrekken uit verschillende markten.
PMO/JUNIOR PROCESMANAGER
Geldmaat | 01/2022 – 06/2022
Bij Geldmaat maakte ik onderdeel uit van een change team. De eerste drie maanden heb ik met mijn team gewerkt aan het laatste deel van de migratie van geldautomaten van ING, ABN AMRO en Rabobank naar de gele Geldmaat automaten. Hier waren ik en mijn team het contactpersoon voor diverse stakeholders. Na afronding van deze fase, zijn we van project organisatie overgegaan naar de run-organisatie. Waar ik hielp bij de overgang van werkzaamheden. Daarnaast waren we druk met procesverbeteringen vanwege de overgang van een nieuw systeem en een nieuwe manier van werken, waarbij ik de processen in kaart heb gebracht en de handleidingen voor nieuwe en bestaande medewerkers heb geschreven.
ADMINISTRATIEF ONDERSTEUNER HORECA
KO-Company | 2015 – 12/2021
Van allround medewerker tot shift-manager inclusief de personeelsadministratie, feitelijk leidinggevende en financiële afhandeling bij twee verschillende zaken van KO-Company: Café van Buren en Sjors & Sjimmie.
STAGES
RECHTSWINKELMEDEWERKER
Stichting Rechtswinkel Venlo | 04/2018 – 09/2020
Bij de rechtswinkel verzorgde ik juridisch advies op maat voor particulieren op een grote verscheidenheid van rechtsgebieden. Naast het verlenen van juridisch advies hielpen we cliënten door middel van doorwijzing naar gespecialiseerde advocatenkantoren of andere instanties.
JURIDISCH STAGIAIR
Qmulus B.V. | Den Haag | 07/2018 – 01/2019
Full-time stage (á 40 uur per week), onder andere verantwoordelijk voor:
- Schrijven en controleren processtukken en interne memo’s,
- Zelfstandig onderzoek kleine rechtsvragen,
- Zelfstandig onderzoek naar en in kaart brengen van lopende zaken,
- Communicatie externe partijen m.b.t. grote zaken
NEVENACTIVITEITEN
TEAM FORMEEL
NSO Eques | Nijmegen | 09/2019 – 08/2020
- Organisatie lezingen en informatieve bijeenkomsten voor studenten
- Eerste contact met externe partijen als ook organisatie op de dag zelf
ORGANISATOR
MILQ.| Nijmegen | 2015-2019
- Organisatie en promotie van feesten
- Contact externe partijen
- Eindverantwoording financiële zaken
ACTIVITEITENCOMMISSIE
Homojongeren Organisatie DITO! | Nijmegen | 2014-2019
- Organisatie
- en promotie activiteiten
- Contact externe partijen
- Controle begroting
OPLEIDING
STRATEGIC MANAGEMENT, MSC
Radboud Universiteit | 09/2020-09/2021
Master Strategic Management.
•Master thesis: “Organizational or CorporateIdentity: A qualitative study inthe context of a single university combining multi-level organizational identity andcorporate identity in the light of signal honesty”
ONDERNEMINGSRECHT, LLM
Radboud Universiteit | 09/2019-08/2021
Master Ondernemingsrecht.
•Master thesis: “Overdracht van aandelen ten titel van beheer”
BEDRIJFSKUNDE CERTIFICAAT
Radboud Universiteit | 2019
2019Certificaat in het kader van het recht & management programma
•Bachelor thesis: “Het effect van perceived employability op de relatie tussen psychological contract breach en de intention to quit”
RECHTSGELEERDHEID, LLB
Radboud Universiteit | 2012-2019
Bachelor Rechtsgeleerdheid
•Bachelor thesis: “Bescherming tegen vervreemding van de beslagen roerende zaak.”
MIDDELBARE SCHOOL, VWO
Veluwscollege | Apeldoorn | 2006-2012