Julian de Ploeg
Management Professional | IBC Ambition
Je hebt een uitdaging op proces- of datagebied en niet de inhoudelijke expertise in huis of onvoldoende capaciteit vrij om nu echt stappen te zetten? Kijk dan eens naar het profiel van Julian de Ploeg. Een ambitieuze doener die meewerkt en verder denkt. Julian kan omgaan met de nieuwste technologieën, heeft een verfrissende kijk op projecten en steekt de handen uit de mouwen. Geef hem een uitdaging en projectdeadline en Julian zorgt voor het gewenste resultaat.
Proces- en projectprofessional met sterke analytische vaardigheden
“Ik ben enthousiast en leergierig ingesteld met brede interesses. Afwisseling en uitdagingen geven mij energie en motivatie om te leren. Boven alles ben ik er van overtuigd dat ik snel informatie tot mij kan nemen. Dankzij mijn veelzijdige achtergrond ben ik extra waardevol; van toegepaste natuurkunde tot logistics en controlling. Graag werkend in een gemotiveerd team, maar er kan ook op mij geleund worden als ‘soloartiest”
Julian is per 1 September beschikbaar voor een nieuwe opdracht.
+31 6 10321403
j.deploeg@ibc.nl
Utrecht
8 april 1994
Skills
// PROFESSIONEEL
Gedreven
Analytisch
Hands-on
Creatief
Leergierig
// TECHNISCH
Microsoft Office
Mathematica
Matlab
Microsoft Excel (VBA)
Microsoft Visio
Miro
LaTeX
// TALEN
Nederlands (Moedertaal)
Engels (Vloeiend)
Werkervaring
PROCES- EN PROJECT PROFESSIONAL
IBC | Eindhoven | 12/2019 – Heden
Als Consultant van IBC doe ik uitdagende opdrachten, met name op het terrein van proces- en datamanagement, als onderdeel van een projectteam; zowel als projectmedewerker en als leider. Dit is in combinatie met een doorlopend ontwikkelprogramma; bestaande uit hard- en soft skills trainingen, coaching en intervisies, om persoonlijke ontwikkeling zowel te stimuleren als te optimaliseren.
PROJECT COORDINATOR LOGISTIEK IMPLEMENTATIETRAJECT
Smits Kozijnen | Gemert | 04/2023 – 8/2023
Op locatie bij kozijnen producent Smits te Gemert, heb ik gewerkt aan de implementatie van een ERP pakket (Dynamics AX) als ook aan de opzet van het magazijn(beheer). Dit proces startte volledig vanaf 0, aangezien er voorafgaand aan dit project geen centraal magazijn aanwezig was en er geen gebruik werd gemaakt van een ERP pakket. Een extra uitdaging hierbij was het meenemen van de werknemers op de vloer in deze verandering, en het overdragen van kennis ten behoeve van het gebruik van deze nieuwe systemen.
- Implementatie ERP pakket Dynamics AX
- Opzetten & inrichten centraal magazijn
- Kennisoverdracht op de werkvloer
GLOBAL PEOPLE SERVICES (GPS) REMEDIATION TEAM (PMO)
ING | Amsterdam | 09/2021 – 12/2022
Binnen dit grootschalige project ben ik actief geweest als spil tussen management, belastingconsultants van pwc en de klant. Hierbij ben ik actief betrokken geweest in het opzetten van een proces methodiek om zo effectief mogelijk data van specifieke klanten te verzamelen. Ik ben als single point of contact daarbij verantwoordelijk geweest voor een uitgebreid portfolio, waarbij er regelmatig direct contact was tussen mijzelf en hooggeplaatste internationale cliënten. Ook data-analyse, verwerking naar management informatie en reporting waren onderdeel van mijn takenpakket.
- Proces ontwikkeling & optimalisatie
- Projectmanagement (ondersteuning)
- Data analyse
- Multi disciplinair team
- Single point of contact met grote verantwoordelijkheid
PROCESCONTROLLER KLACHTEN & VERSCHILLEN TEAM
(afdeling nu onderdeel van Geldmaat)
ING | Amsterdam | 03/2020 – 08/2021
Als onderdeel van het klachten & verschillen team heb ik zowel de procescontroles m.b.t. de geldstromen voor de ATM- en CRA machines, als voor de kantoren van ING gedaan. Uitdagend hierbij was vooral de complexiteit van de verschillende data stromen, als ook de tijd waarin deze taak overgenomen diende te worden. Hier ben ik in staat geweest om zeer precies te werken en maandelijks de aansluiting te vinden in de administraties.
- Procescontrole kantoren
- Procescontroles ATM & CRA machines
- Ontwikkelen procesoptimalisatie door Excel VBA
FINANCIEEL MEDEWERKER
Smartz – Smart Services & Solutions | Sittard | 12/2019 – 03/2020
Control gerichte activiteiten voor MKB klanten bij Smartz – Smart Services & Solutions.
- Controle rekeningen & administraties
- Indienen BTW aangiftes
- Voorraadcontroles
EIGEN BEDRIJF
eNJay | Maastricht | 06/2018 – 10/2018
Uitwerken van het idee om een bedrijf te beginnen dat zich richt op de verkoop van custom made handgemaakte sieraden. Vanaf het eerste concept volledig uitgewerkt tot een bedrijfsplan. Uiteindelijk is het plan niet tot uitvoering gebracht, het was echter een verrijkende ervaring.
• Opstellen compleet bedrijfsplan met zowel kwalitatieve als kwantitatieve analyses
FINANCIEEL MEDEWERKER
Thinq – Online Boekhouder | Eindhoven | 12/2017 – 05/2018
Werkzaamheden waaronder: voeren financiële administratie MKB, opstellen jaarcijfers, BTW en aangifte inkomstenbelasting verzorgen.
- Financiële administratie voeren
- Opstellen jaarcijfers
- Verzorgen BTW en inkomstenbelasting aangifte
OPLEIDINGEN
VAKKEN MASTER IN CONTROLLING
Nyenrode Business Universiteit | Amsterdam | 09/2019 – 05/2021
POST BACHELOR CONTROLLING
Nyenrode Business Universiteit | Eindhoven | 09/2018 – 09/2019
SCHAKELTRAJECT ACCOUNTANCY & CONTROLLING
Nyenrode Business Universiteit | Eindhoven | 09/2017 – 09/2018
PRE-MASTER OPERATIONS MANAGEMENT AND LOGISTICS
Technische Universiteit Eindhoven | Eindhoven | 09/2016 – 09/2017
BACHELOR TECHNISCHE NATUURKUNDE
Technische Universiteit Eindhoven | Eindhoven | 09/2012 – 09/2016
Bachelor eindproject bij de Turbulence and Vortex Dynamics group; ‘’Bubble
Image Velocimetry in a Swimming Pool’’.